vrijdag 26 juli 2013

Crazy, crazy world...

Af en toe staat staat de emo-kikker in mezelf even stil bij de gekke wereld waarin we leven. Een wereld die oh zo schoon is, maar soms ook -oh zo- crazy, gewoon...crazy. En niet eerlijk.
Dat was ook het enige wat ik kon bedenken bij het nieuws de afgelopen dagen. Nieuws dat op een horrorfilm lijkt.
Een jongetje overlijdt op een vakantiekamp, na aanrijding door een tractor. 80 doden en massa's zwaargewonden bij de treinramp in Spanje. En of dat niet erg genoeg is, blijkt de machinist ook nog eens te kicken op overdreven snelheden.

Dan staat mijn verstand weer stil. En besef ik opnieuw dat het leven toch een ongelooflijk lucky shot is, een nietig lotje uit de loterij.
Wees blij dat je niet dat treinzitje had in Santiago de Compostela, dat het niet jouw kind was dat daar in die stallen in Peer rondliep,...

En of de zon nu 30 graden op ons afstuurt of slechts 20, of het nu onweert, hagelt, sneeuwt, stormt...
ik pak mijn kids nog eens extra goed vast vandaag.

En denk, cliché of geen cliché: 



1 opmerking: