maandag 10 maart 2014

Zonne-energie

De voorbije, zonnige dagen leverden het overduidelijke bewijs dat de mens op zonne-energie leeft. Een enkele warme zonnestraal en...

Ramen en deuren zwieren open...
Tuinsets mogen vanonder het tuinhuis-stof...
BBQ-gerief ondergaat al een eerste test...
Mojito's en andere zomerse godendranken vloeien rijkelijk...
Zomerschoenen en rokjes promoveren naar het voorste schap in de kleerkast...
Het hele dorp schuift geduldig aan bij de plaatselijke ijsjesboer...
De wereld herleeft en - oh joy! - mensen lachen opnieuw! Zeer welkom, in een tijd waar verzuring en pessimisme steeds meer de plak zwaaien.

Niets beter dus dan de zon op je snoet!
Het was dan ook een schitterende krokusvakantie dit jaar. Geen sneeuw, geen regen...geen wanhopige mama, koortsachtig op zoek naar indoor-activiteiten voor de kids. Nee, gewoon de tuin in en ravotten maar. Hoe makkelijk kan het zijn?

De wasmachine dacht er wellicht anders over. Om het ding (en mama) te sparen van al die vuile ravot-broeken trokken we er regelmatig op uit.
Een dagje Brusselen, met een bezoekje aan Expo 14-18 in het Legermuseum en Autoworld.
Een namiddagje cinema voor de nieuwe Lego-film, waarbij papa wat slaap inhaalde en mama zich zuchtend stortte op de popcorn. Al was de moraal van het verhaal wel een mooie, moet ik toegeven.
Een picknickje in Bokrijk deden we ook...een klassiekertje, maar altijd leuk.
Quality time met een grote Q!

De carnavalsgekte lieten we, zoals steeds, aan ons voorbijgaan. Hier geen fans van verkleedpartijen, hersendodende muziek, confetti in de onderbroek of slechte snoep die een jaar na datum bijna versmolten is met de binnenkant van de kast.
Carnaval voelt altijd als een regelrechte aanslag op het welzijn van mijn zintuigen. Nooit heeft het me kunnen bekoren, en als ik me dan toch eens een keertje liet verleiden, dan wist ik meteen weer waarom. ;) Het zal met mijn hoogsensitieve aard te maken hebben, die te snel overprikkeld geraakt van al dat geweld, vermoed ik.

Het jaartje extra op de teller reken ik niet mee als factor van invloed. Die nieuwe achterdeur vierden we dus ook. Met bubbels, lekker eten en véél zon!

You get what you deserve, zeggen ze dan... :)




4 opmerkingen:

  1. En je straalde op je instagram foto! Dus geen zorgen en leve de verjaardagen, je wordt alleen maar mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer heerlijk om te lezen! Zooo herkenbaar... Batterijen weer opgeladen en hup op naar de paasvakantie;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad Inge...en dat is niet meer lang! Laten we hopen op nog meer van dat weer dan! :)

    BeantwoordenVerwijderen