maandag 6 juli 2015

Heaven is a place on ...the seaside!

Zo, de vakantie is eindelijk uit de startblokken. Voor mijn jongens, althans, want voor mezelf ligt er nog wat werk op de plank. Werk dat de afgelopen dagen helaas niet gesmolten is door de hitte. ;)
Zelf bereikte ik bijna een smeltpunt, maar ik besloot om niet te zeuren en in de plaats actie te ondernemen. De aankoop van een zwembad werd snel geseponeerd. En nee, we zochten eigenlijk vooral een plek om letterlijk frisse lucht te happen.
De kust? Ik las vrijwel meteen de horror in de ogen van mijn wederhelft, toen het idee me spontaan ontglipte. Allemaal samen in de file van Frank Dingenen was ik al lang vergeten, maar kwam toch spontaan weer even naar boven. Uiteindelijk won de gedachte aan de heerlijke zeebries het van de overvolle wegen en stranden. De zoektocht naar een nog beschikbare en betaalbare verblijfsplaats bleek mission impossible, maar dan was er dat ene appartementje in Nieuwpoort... joy joy!

En dus trokken we afgelopen weekend naar onze Noordzeeküste. We vertrokken laat, om de gevreesde files te vermijden. De hele dag bulkte het immers van onheilspellende berichten op onze wegen, dus stapten we met een klein hartje, ons strandgerief en liters water de auto in. Dat bleek een keistraffe strategie, want in no time stonden we uit te waaien op de Nieuwpoortse dijk. De meeste wandelaars droegen een truitje, want er stond die avond wel een behoorlijk zeebriesje. Maar niet wij, nee... In onze dunne t-shirtjes spurtten we van de auto naar het strand. Die met hun truitjes moeten hoofdschuddend gedacht hebben: ha, nog oververhitte figuren vanuit het binnenland!

Het voelde alsof ik rechtstreeks vanuit de sauna in het koudewaterbad terechtkwam. Iets wat ik meestal stiekem oversla, maar deze keer niet. Deze keer was het euforie alom, en meteen de start van een gewéldig weekend!





Maar aan alle mooie liedjes komt een eind. De hele terugweg verkeerde ik in volledige ontkenningsfase. Mokkend zelfs, met pruillip. Zoals een klein kind: boos omdat je naar huis moet.
Ik, die altijd enthousiast home sweet home scandeert ...


Nieuwpoort:
We'll meet again this summer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten