zondag 18 augustus 2013

Planeet Pukkelpop

Na de storm in 2011 sloeg ik een jaartje over, maar wat had ik spijt...ZOVEEL spijt! Dat ik vorig jaar slechts van vage Foo Fighters-tonen in mijn achtertuin kon genieten, was de spreekwoordelijke druppel. En zwoer ik op mijn communiezieltje: NOOIT sla ik nog een Pukkelpop over. Never. Jamais.

Als een kind in een snoepwinkel voelde ik me bijgevolg tijdens mijn langverwachte Pukkelpop-dag gisteren. Alles kan, alles mag...het was even gepermitteerd. Effe weer in dat (weliswaar minder strakke) tienerlijf kruipen, ook al weet je dat je het achteraf keihard moet uitzweten. 
En inderdaad, de recuperatie-tijd is op z'n minst verdrievoudigd. Zelfs zonder een teveel aan alcohol voelt het alsof ik met een houten kop een halve marathon liep. Maar liefst 8 podia afschuimen, beschouw ik vanaf vandaag als een vorm van topsport.

Maar weet je wat...het was de drievoudige recuperatie-tijd meer dan waard. Het was genieten, elke minuut. Van begin tot einde. Van voor tot achter. Van boven tot onder.
Waarschijnlijk is het niet wetenschappelijk bewezen, maar onder een zonnetje genieten van straffe muzikanten en even straffe muziek zorgt ongetwijfeld voor een explosie van één of ander gelukshormoon. Althans, bij mij toch. Want ik was happy, volkomen happy op de planeet die Pukkelpop heet.
Muziekliefhebbers zullen het met me eens zijn: je wordt er gewoon wat lyrisch van. :)

Maar Pukkelpop is meer dan muziek alleen. Het is entertainment, theater, carnaval. Het is inspannend, maar tegelijk ontspannend. Het is shaken op beats, jumpen op rap, headbangen op rock, chillen op soul. Het is je innerlijke zelf versterken met allerlei vettigheid en uitblazen in de stoffige steppe die de wei geworden is. Het is je hygiënische grenzen verleggen, extreem vuile voeten negeren en je adem inhouden op de oververhitte en overbevuilde TOI TOI-toiletten. (Zou dat per toeval Toi Toi heten, zoals in 'bonne chance'? ;) ).
Het is, na meer dan 12 uur Pukkelpop-activiteit, strompelen naar je fiets en thuis halfslaperig al het stof van je afspoelen. Het is uitgeteld in slaap vallen en de dag nadien nog steeds niet uitgebabbeld geraken.

Waar het hart van vol is, loopt de mond/pen van over. ;) 

Love you, Pukkelpop! See you next year!



2 opmerkingen:

  1. Ik ben op vrijdag geweest, maar mijn voorkeur gaat toch nog altijd naar Werchter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Hans,

    Bedankt voor je reactie! :) Pukkelpop, Werchter...allemaal dik OK, zolang er maar goeie muziek is, hé! :)

    BeantwoordenVerwijderen