zaterdag 24 mei 2014

Football fever

Ja hoor, ze stijgt...de koorts. Het zal niet aan mijn actuele keelontsteking liggen, die me onder de duim houdt. Maar wel aan Koning Voetbal. Sinds geruime tijd alleenheerser in dit gezin. Ik heb de moeite tot een staatsgreep nog niet genomen, want ik vind Koning Voetbal best OK. Ondertussen wel. Leren appreciëren, noemen ze dat dan.

Dus doe ik lustig mee met de voetbalgekte in mijn huis vol testosteron. Sinds onze Rode Duivels zich plaatsten voor het WK kent de madness ongekende hoogten.
En Mr. Panini vaart er wel bij. Ze vliegen me om de oren, die stickers. Nooit gedacht dat een stickerboek zo'n obsessie kon worden. De boys voeren zelfs klusjes uit voor een pakje stickers (handig!), om dan vast te stellen dat er wéér zoveel dubbels in zitten. Frustratie wordt obsessie, en vice versa...

Van de obsessie van de boys maakt mama een deugd. Effe spotten welke voetbalbenen we zéker moeten volgen. In speltactiek ben ik nog niet zo thuis, dus kijk ik voetbal een beetje onder het motto...het oog wil ook wat. Ja, voetbal is best leuk.

Zo leuk dat ik zelfs plan om mijn verkleedfobie tijdelijk aan de kant te schuiven. Ik heb een regelrechte hekel aan verkleden en kleurrijke pruiken en foute outfits, maar voor de Duivels maken we een uitzondering. Dus plunderde ik laatst de AVA. Cowboyhoeden, vlagjes, stiften, slingers, ja... zelfs veters...in onze driekleur...Het hoort er allemaal bij.

En natuurlijk volgen we met z'n allen onze Belgische ploeg op de voet. Iedereen Duivel is momenteel hét favoriete TV-programma. En als we de kans krijgen om ze live te zien, dan doen we dat uiteraard. Echte voetbalfans doen dat, toch?
Een vloed van 10.000 fans in Genk trotseren voor een, op het eerste zicht, saaie training? Tuurlijk! Tweehonderd euro neertellen voor de oefenmatch op 7 juni? Wat dacht je...yolo, zegt mijn bijna-tiener dan!

Maar eerst supporteren we natuurlijk nog even voor onze Thibaut Courtois die vanavond de Champions League-finale speelt. En we kunnen onze attributen in driekleur meteen al even testen.

Zou ik me deze ook nog aanschaffen, met de zomer in aantocht? :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten