woensdag 1 april 2015

Aprilse grillen

In mijn hoofd is het een beetje zoals het weer dezer dagen: stormachtig. Daarbinnenin staan de radartjes niet stil. Integendeel, ze ratelen maar door. En ze zijn ook nog niet van plan om te stoppen.
Het ultieme bewijs is... een volgepropte paasvakantie. Te veel willen doen in te weinig tijd. Typische valkuil.
Zelfs voor de beloofde sushi-date met mijn jongste zoon is het zoeken naar een gaatje.

Wat werken in combinatie met een paar vrije dagen gevuld met sleepovers, speeldates, familiebezoekjes, (sport)kampjes, dinner dates, een concertje, 3x sporten per week ... het lijkt wel of de paasvakantie de laatste twee weken van mijn leven zijn. Alles eruit halen wat erin zit!

Uiteraard ook allemaal momenten om te koesteren en om van te genieten, maar toch betrap ik me erop dat ik geen vleugje me-time ingebouwd heb. Me, myself & I -momentjes, waar ik zo van hou. Ingrediënten? Just me en géén agenda. Simpel, maar steeds een succesformule.

Met ouder worden lijkt het wel of we onze beschikbare tijd krampachtig willen invullen. Want het leven is te kort, zeggen ze dan. Helemaal akkoord, als je ook over de gave beschikt om dat concreet invullen met mate te doen. Iets waar ik altijd mee worstel ... :)

Dus van tijd tot tijd komt daar een stormpje van. Die aprilse grillen toch...




2 opmerkingen: