dinsdag 4 augustus 2015

Dromen & daden

Ongeveer 1.5 jaar geleden maakte ik een lijstje op. Een soort van wishlist, zeg maar. Of bucket list. Dat klinkt wat hipper...

Een verlanglijstje dat wellicht niet in een wip gerealiseerd kon worden. Dat wist ik wel. En dat hoefde ook niet. Een mens moet immers perspectieven hebben in 't leven.
Toen ik dat lijstje er eens terug bij nam, kon ik zowaar een aantal dingen afvinken. Goed bezig, toch?!

Zo gingen we voor mijn 37 lentes in De Kristalijn eten. Als echte foodaholic word ik blij van lekker eten, intens gelukkig zelfs. Een avondje bij chef Koen Somers was dan ook een feest voor mijn immer hongerige smaakpapillen. Aanrader van formaat!

Om in de culinaire sfeer te blijven: boven onze eettafel hangt Tom Dixon. Of zijn Light Beads, liever. Het oog wil, naast de smaakpapillen, ook wat natuurlijk. Heel blij mee.

2014 was het jaar van familiale festiviteiten. Mijn zus trouwde, zoonlief deed zijn communie en de allerkleinste telg van de familie werd gedoopt. Dat vroeg om een uitbreiding van de kleerkast. Patrizia Pepe-outfit: check! Al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat het daar niet bij gebleven is. Die fashion addiction, dat is een blijver.

Ook in 2014 zagen we - o nostalgie - Pearl Jam. Het was laat op de avond in Werchter. De vermoeidheid (en de pintjes?) lieten zich voelen, maar Eddie Vedder voerde ons mee naar lang vervlogen tijden. Die van legendarische fuifjes in de good old nineties. Memories, oh memories. Tot tranen toe, zeg ik u.

Dit jaar konden we een volgend puntje van onze list te schrappen: Scandinavië en Legoland. We zijn net terug van een mini-roadtrip doorheen Denemarken en proefden van een klein stukje Zweden in Malmö. Ronduit schitterende landen en dan ben ik ervan overtuigd dat we het mooiste nog niet gezien hebben. Ooit keren we terug om de mooie, ruwere natuur in Zweden en Noorwegen te ontdekken. Hier zijn we helemaal fan. Punt.

Oresund-brug by night. Magical!



DON'T DREAM IT. JUST DO IT.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten