dinsdag 8 augustus 2017

Midzomerdipje

Zo'n vakantie, da's zalig. Genieten van die zee van tijd, van #moetjustniks en zo. Van geplande dagen tot dagen waarop elke planning ver zoek is. En ook dat is heerlijk. Die balans tussen uitersten is helemaal iets voor mij: de ene dag vol actie, met ondersteboven hangen in het pretpark, wat cultuur snuiven in een stad of blotevoetenpad-fun tot de andere dag waarop de (terras)zetel mijn beste vriend is en ik niet verder kom dan de koelkast, om al rond 14u de aftrap voor de apero te geven (ah ja, zo vroeg al, want 't is vakantie!). Genieten met een grote G, noemen ze dat dan.

Ja hoor, dat doen we. En toch is er elk jaar dat midzomerdipje: begin augustus, de vakantie is halfweg, de kinderen (én mama en papa) zoeken naar inspiratie, lees: de verveling slaat toe, de kroost geraakt op mekaar uitgekeken, akkefietjes stapelen zich op, en ik beklaag me (elke zomer opnieuw) waarom ik wéér te laat was om hen in te schrijven voor dat ene extra kamp (last-minute-mama: check!). Het zijn zo van die momenten dat ik ons Hilde (Crevits) bij hare kraag zou willen grijpen en haar toebrullen dat 1 maand grote vakantie écht wel welletjes is, hoor! ;)

Zo, effe een schop tegen dat heilige vakantiehuisje. ;) Nee, ik geef toe dat het er hier niet allemaal -jodelahiti- jolig aan toegaat tijdens die ellenlange vakantie. Er zijn zeemzoete roze-wolk-dagen, tuuuuurlijk, maar er zijn er ook waarop de donderwolken dreigen en we best allemaal effe ons eigen ding gaan doen. Ik alleen aan de apero bijvoorbeeld. ;) En de rest op een of ander voetbalterrein. En hoera, dat is dan weer het voordeel van augustus: het nieuwe voetbalseizoen komt als geroepen! Dus dat alleen al is een prima remedie tegen dat midzomerdipje.

In combinatie met de wetenschap dat ik volgend jaar echt wel tijdig uit de startblokken moet schieten voor die kampjes! Note to self!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten