donderdag 19 juli 2012

One way ticket palmbomen, svp!!

Home sweet home is één van mijn favoriete leuzes, maar ik ga minstens even graag op vakantie. Mijn schoonmoeder zegt altijd: als het zomert in België, waarom dan weggaan??  Awel, daar ben ik het niet helemaal mee eens, want thuis zie ik nog steeds mijn ongestreken wasmand staan, of mijn gordijnen die eens naar de stomerij moeten, of de ramen die dringend een beurt nodig hebben, of mijn paperassen-werk dat aan klassement toe is (ja, de Financial Manager is niet altijd even ordelijk :) )...

Dus ons weekje Spanje was welgekomen, en niet alleen om het wisselvallige weer te slim af te zijn...met vakantie ontvlucht je toch ook je dagdagelijkse routine, niet waar?
En dat is perfect gelukt. 
Maar toch overvalt me elke vakantie weer heel even dat home sweet home-gevoel: weer slapen in je eigen vertrouwde bed, zelf koken in je vertrouwde keuken, vrienden & familie... maar... buiten dat laatste is dat home sweet home-gevoel toch redelijk overschat, besef ik ineens. 
In no time maakt HSH (home sweet home) weer plaats voor HSR (home sweat routine)...toch een nuance...  Zeker als de hemelsluizen al bijna 1.5 week openstaan (kan iemand ze daarboven nu even sluiten, aub??).
Was en plas: check! Papierwerk: check! Kids entertainen: check! Kids die, desondanks, ruzie maken: check! Naar de winkel hollen (wat gaan we in godsnaam eten???): check!  Nog meer was en plas:check!...

En dan kan ik even maar 1 ding denken: one way ticket naar de zon, aub!  Ik moet toegeven dat ik een paar dagen na onze terugkeer de sites van Neckermann, Thomas Cook en consoorten al bijna uit het hoofd kende.  Het afkicken van de zon was zwaar, zeer zwaar!
Ok, gisteren was een lichtpuntJE.  Maar...I need more!

Gelukkig hebben de weergoden of liever: weervoorspellers vele gebeden aanhoord, want er komt...zomer!  Volgende week nog wel, laten we hopen dat het geen halve belofte is én dat ze langer duurt dan 1 dag... anders overweeg ik toch nog dat one way ticketje zon, hoor...

Family & friends allowed! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten