zaterdag 3 augustus 2013

De grote boekentas

Of ik de grote boekentas al gekocht had? Euh ...nee, maar aan de frequentie van die vraag de afgelopen weken kon ik afleiden dat het blijkbaar een vrij 'urgente' zaak was. Ik heb de aankoop uitgesteld, dat is een feit...maar nu is het dan toch zover: dé grote boekentas is in da house! Voor mijn kleinste man nog wel.

Dezelfde kleine man die een paar weken geleden afzwaaide van de kleuterschool


Die nog niet zo heel lang geleden leerde fietsen


En met een tut in de mond leerde stappen


En hele dagen worstelde met zijn knuffels in zijn park


En ooit nog een héél klein, pasgeboren ukje was

 


Nog niet zo heel lang geleden, en toch gaat ie nu al naar het eerste leerjaar. Eerlijk is het niet, zeg ik je.
Maar als ik hem zo zie staan blinken met zijn boekentas, dan leg ik me gedwee neer bij 'elke leeftijd heeft zijn charme'. :)



De stap in september wordt extra groot, want we gaan ook nog eens naar een andere school. Met pijn in het hart weliswaar, maar na veel perikelen op de huidige school met onze oudste kapoen, blijft geen andere keuze. 
En verhuizen we dus naar een school met een beter zorgklimaat. Eentje die hopelijk wel aandacht heeft voor het individuele kind en geen elite-school, waar het zogezegde 'kaf van het koren' gescheiden wordt. Alsof 8-jarigen nu al gebaat zijn met de wetenschap dat er überhaupt een kaf en een koren moet zijn. 

Want aan die grote boekentas hangt een kind dat gewoon graag naar school moet gaan, zonder meer. Of je een 7 behaalt, of een 9...er mag noch kaf, noch koren zijn. Enkel talenten, want elk kind heeft er minstens één.

Thumbs up dus voor mijn kapoenen. Mama is fier op jullie! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten