donderdag 29 augustus 2013

't Is weer voorbij, die mooie zomervakantie

Het was een mooie zomer. Een gewéldige zomer. De zon was warm. Heet zelfs. De vakantie was lang. De uitstapjes super. En de fun dus evenredig.
Maar aan àlle mooie liedjes komt een eind. Ook aan deze geweldige zomervakantie.

Hoog tijd voor wat meer routine, hoor je vaak in deze periode. En meestal ben ik ook de eerste om dat toe te geven.
Tijdens die 8 schoolvrije weken ondergaat je kroost als het ware een metamorfose: van gedrilde scholiertjes tot verwende vakantiegangertjes. Die mekaar na 60 dagen ook nog eens helemaal beu gezien zijn. Gevolg? Opstootjes, akkefietjes, ruzietjes, pruillipjes...
Dus kom maar op met die school!! Welkom routine!

Maar niets van dat, deze keer. Deze keer deel ik stiekem het gebruikelijke gematigd enthousiasme van de kids, ondanks het vertrouwen in de nieuwe school. De ervaringen van de voorbije schooljaren bezorgen me, als ouder, een klein hartje.

Tegelijk wil ik het verleden de toekomst niet laten overschaduwen en starten we met een propere lei.
Met goede moed en een open blik. Met een nieuwe juf voor de jongste, en een nieuwe meester voor de oudste. Met een nieuwe klas. Met nieuwe vriendjes. Met een nieuwe boekentas. Gevuld met pakjes goesting. Nu nog héél kleine pakjes, maar ze worden wel groter. Daar gaan we vanuit.



 Aan alle ouders die de voorbije jaren lief en leed met me deelden aan de schoolpoort ;)...BEDANKT! Ik ga onze babbels ontzettend missen! Ik wens ieder van jullie en jullie kids een super start van het nieuwe schooljaar! xxx





Geen opmerkingen:

Een reactie posten