dinsdag 28 augustus 2012

Dag vakantie, hallo schoolkriebels!

De laatste zomervakantiedagen glijden voorbij en de schoolkriebels nemen stilaan hun intrek hier in huis...
Maar liefst 2 soorten schoolkriebels deze keer.
Onze jongste spreekt van vlindertjes in de buik.  Zijn vriendjes (en zijn liefje) terugzien.  Nieuwsgierig naar zijn nieuwe juf.  Spelen en ravotten.
De oudste heeft last van de minder leuke kriebels.  De laatste vakantiedagen kunnen niet traag genoeg gegaan.
De gedachte aan zijn vriendjes en ja..., zelfs een liefje, bieden weinig troost momenteel. 

Vreugde. Verdriet.  Liggen zoals altijd dicht bij mekaar, maar meer dan ooit op de eerste schooldag.  En ook al proberen de Terug naar school-acties van deze wereld ons mee te nemen naar een tranen-loos paradijs...
Zelfs voor het meest flashy schoolmateriaal is de strijd tegen de traantjes een ongeziene uitdaging.  Nochtans is de keuze overwéldigend!  Wie het bos door de bomen nog ziet in Back to school-land, krijgt van mij trouwens een staande ovatie!
1001 items met Spiderman, Mega Mindy, Dora, Fairies, Cars, Toy Story, Transformers, Ben 10, Rox, Anubis, Amika,...een ware inquisitie der tv-helden! Head-spinning!

20 jaar geleden was een boekentasje van Kipling (mét aapje) al behoorlijk revolutionair.  Campus-pennen in alle kleuren een must. 
Ja, er was ook kaftpapier van Beverly Hills 90210... Dylan op mijn wiskunde-boek...een vreugdedansje waard!  Maar heel veel gekker werd het niet, of wel??

Nu maken mijn kids een vreugdedansje tussen die lelijke gedrochten van Transformers en Spiderman en Beyblade...Wist je trouwens dat je tegenwoordig op de webshop van Dreamland maar liefst 48 (!) pagina's moet doorlopen om het hele assortiment boekentassen en pennenzakken te ontdekken?  En dan een weekje verlof voor de vergelijkingsstudie, aub!

Geen wonder dat de ontnuchtering op de eerste schooldag zo groot is.  Veel schiet er dan immers niet meer over van paradijselijk back to school-land, of wel??
Wait and see... sad


2 opmerkingen:

  1. Hey mama,

    Je bent bijna helemaal mee ;-). De trend hier in huis is op dit moment bij de oudste: Angry Birds. Heb ik dan nog pas in Turkije moeten ontdekken. Hoort ook wel een beetje thuis in het rijtje van "lelijke gedrochten" ;-)
    En ja, ik heb ook wel wat spijt dat dat heerlijke vakantiegevoel er bijna op zit :-(

    Groetjes,
    Annick Vanhaeren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, ik ben er waarschijnlijk nog een paar dozijn vergeten!! Idd, die Angry Birds, die komen me ook bekend voor, maar ik ga het wijselijk nog even verborgen houden voor de kroost ;)
    Al vind ik Transformers toch het toppunt van 'gedrochtigheid' :)

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen