maandag 27 mei 2013

What's app?

Waarschijnlijk waren we een hopeloos uitstervend ras aan het worden, maar tot een drietal maanden geleden was een (oude) laptop zowat het enige 'vernuftige' ding hier in huis. En dan nog was dat een behoorlijke revolutie...een computer op je schoot, voor TV zelfs...Stel je voor...
Gesprekken over apps, android, iTunes, playstore en gelijkaardige alien-achtige begrippen gingen dan ook volledig aan ons voorbij. Maar kom, we zijn nog relatief jong en ne mens moet kunnen meepraten, dus deed de iPad zijn intrede. En recent zelfs een heuse smartphone...

Al is deze laatste me, drie weken later, toch nog vaak te smart af. Tja, het ding heeft zijn naam ook niet gestolen, natuurlijk.
Zo deed ik er vanmorgen welgeteld tien minuten over om mijn oorverdovende smartphone-wekker het zwijgen op te leggen. Bijna had ik Zijne Slimmigheid door de WC geflush't.
En verder weet ik ook nog altijd niet hoe mijn smartphone-foto's op die ouwe laptop geraken. (en ja, de kabel heb ik gevonden, dank u!) Stiekem ben ik ook wat lui om de handleiding volledig te doorlopen, die ik eerst nog online moet opsnorren ook. Want nee hoor... dat steken ze tegenwoordig niet meer in de dooskes. Old skool, zeker?
De touchscreen is ook een vak apart. Hard to handle ... van tijd. En de confrontatie is groot als ik de behendigheid van de kids zie. Vingervlug zijn ze ermee. I'm so old, denk ik dan.

In no time zweven ze van de game store, naar google en youtube. Voor hun favoriete filmpjes, muziekjes, spelletjes... En de uitleg erbij is hilarisch. Alsof mama uit een prehistorisch tijdperk komt. "Kijk mama, als je iets niet weet, moet je dat opzoeken op goochele". Mijn eigen, uiterst schattige, mini-handleidingen zijn het. :)

Anderzijds ervaar ik ondertussen de gemakken van die onwijs slimme foon. Tussen 2 afspraken door snel even je mails checken, afspraken inplannen, snel dat adres nog even opzoeken...Het spaart zowaar wat avondwerk uit. Wow...alleen al daarvoor krijgt deze uitvinding een staande ovatie van mij!

En toegegeven, 't voelt toch wel on-ge-loof-lijk smart? ;) 

PS: Nu nog wat apps voor de afwas, de poets, de strijk...en ik heb er een verslaving bij!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten