maandag 6 mei 2013

Moeizame Maandagen

Maandagen, ze zijn gedoemd tot een onverklaarbaar, schimmig, maar vooral ellendig lot. Iedereen haat ze, of heeft er op z'n minst een haat-liefde-verhouding mee. Hier ook. Ondanks zonneschijn en feestdag én brugdag in 't verschiet... Niets blijkt het maandag-leed te kunnen verzachten.
Ligt een omgekeerd evenredige wetenschap aan de basis? Des te leuker het weekend, des te moeizamer de maandag(ochtend)?

Ik heb er vooral in de ochtend last van. Gelukkig voor mijn medemens neemt het dus meestal geen volledige dag in beslag. Zo versliep ik me bijna vanmorgen, samen met de rest van de kroost. Aan de binnenkomende zonnestralen zal het niet gelegen hebben. Dus het weekend zal naast leuk, ook best vermoeiend geweest zijn. :)

Verder vergat ik in het zonnige weekend de favoriete broeken van de kids te wassen, wegens de alles-laten-vallen-want-de-zon-schijnt- filosofie. Gevolg: paniek voor de kleerkast 's ochtends! Die van mij stond er beter voor, want die had ik vrijdag nog aangevuld (likey like!). Dat scheelt al, dus was er meer tijd om de gehele kinderkleerkast uit te mesten en toch nog 2 deftige broeken van het achterste schap te toveren. Met wat onderhandeling bleken ze nog goedgekeurd ook. Oef!

Next...het ontbijt verliep opvallend vlot, totdat de ene zoon besliste om de andere te bedienen met de cornflakes, maar daarbij toch iets te kwistig omsprong met de melk. Gevolg: opsoppen, die handel! Tijd voor plan B was er niet, dus werd het een meer bescheiden ontbijt en een snelle banaan in de auto.

En als je dan, gekleed en wel - eindelijk toonbaar voor de buitenwereld- gedurende een kleine 10 minuten loopt te zoeken naar je GSM, terwijl je het ding gewoon in je handen hebt...jaaaa, dan weet je dat het weer zo'n maandag was. :) Lang leve dinsdagen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten