woensdag 9 januari 2013

Dagelijkse kost

Een week na datum zit de eindejaarsindigestie nog vers in mijn geheugen.  Maar toch heb ik al last van acute heimwee.  Van culinaire heimwee.

De rijkelijke feestdissen hebben weer plaatsgemaakt voor dagelijkse routine en al even dagelijkse kost.  En dat slechts 3x per dag, incl. droge boterhammen tijdens de lunchpauze op het werk.    Een heus dieet kan je het noemen.

Waar de feestdagen steevast begonnen met een -naar normale normen- uitgebreid ontbijt, gevolgd door een 11-uurtje bij de koffie, door een lunch met pre-aperitief, een apero met hapjes om 16u en het uiteindelijke pièce de résistance in vreet-land: een feestelijk 3-gangenmenu  ...lijkt het nu wel of ik moet kin-kloppen.  Er is ook simpelweg géén tijd om zoveel te eten.
Mijn knorrende maag, gisteren tijdens het werk, herinnerde me aan het feit dat ik mogelijk zwaar aan 't afkicken ben.  Van al dat heerlijke eten... 

Mijn weegschaal zal me er in ieder geval dankbaar om zijn. 
Anderzijds, een extra rondje op de loop-piste heb ik er méér dan graag voor over. #soinlovewithfood!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten