zondag 24 november 2013

Home sweet home!

Toen we ons huis kochten, eentje van 1958, wisten we dat er wel wat werk aan zou zijn. Maar dat we nu, 8 jaar en al een resem verbouwingen later, nog steeds verbeteringswerken uitvoeren...dat stond niet bepaald in het plan.

Maar zoals dat gaat met verbouwen, heb je het na een tijdje wel gehad. Na de eerste noodzakelijke renovaties lag het een poos stil. Vervolgens staken 2 kids en bijbehorende slapeloze nachten een stokje voor onze verbouw-energie.
Maar we vonden ze terug. De niet evidente zoektocht naar goede en betrouwbare aannemers zorgde voor wat dipjes in de motivatie, maar zoals dat ook altijd gaat: de volhouder wint. En zo geschiedde...

Met open armen verwelkomden we schrijnwerker, dak-en gevelwerker, tegelaar...
Rust maakte plaats voor stof, tijdelijke chaos en met z'n vieren 'kamperen' op 1 slaapkamer. Garderobe-dilemma's namen dramatische proporties aan, wegens...in welke doos zat die ene broek nu weeral??? En het zwemgerief van de kinderen? En mijn loop-outfit?
Na een aantal weken vuiligheid nemen we nu dus opgelucht afscheid en worden de vakmannen bedankt voor bewezen diensten. Tot grote treurnis van de bankrekening, die nu even in een staat van diepe rouw verkeert. ;s

De voldoening van een mooi afgewerkte ruimte is echter onbetaalbaar.
Een gelukzalig gevoel overvalt me nu als ik mijn mooi betegelde badkamer binnenkom, als de boys in hun nieuwe jongenskamer spelen of als ik de gerenoveerde gevel zie. Waar ik tot voorheen sakkerde op 'het blijft ook een oud huis' en 'hadden we maar gebouwd', ben ik nu blij met de 'charme van ons oude huis'.

En kan ik weer opgelucht, en zonder frustraties, door mijn interieurmagazines bladeren... :) Op naar het volgende projectje!

HOME SWEET HOME



3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Er moet nog wat geschilderd worden op de badkamer en kinderkamers...en door de stelling zie je de gevel nog niet goed... :) Maar zodra dat allemaal afgebroken is, volgen foto's! :)

      Verwijderen