woensdag 28 mei 2014

Life is a runway

Volgens een snel Flair-testje ben ik uitermate vatbaar voor verslavingen. Nu is dat niet bepaald het meest heuglijke nieuws, maar ik moet zeggen dat er een grond van waarheid in zit. En ik had het moeten zien aankomen, want het zat er al vroeg in.

Ik was zes en ik wilde mode-ontwerpster worden. En ballerina, maar toch nog liever ontwerpster.
Een paar jaren later droomde ik er nog steeds van. Ik ontwierp een eigen 'modemagazine', tekende het grondplan voor mijn toekomstige winkel en ook nog kilometers catwalks gevuld met modellen die 'mijn' kledinglijn showden. Uiteraard.

Bovendien was mijn mama een professional in snit en naad. Ze spendeerde hele dagen achter haar naaimachine en toverde zo volledige garderobes voor ons.
Daar is ongetwijfeld de basis gelegd van mijn kledij-mania. Tot dramatische kleerkast-situaties toe, op de dag van vandaag.

De designer-ambities zitten al lang onder het stof, want ik heb geen greintje snit en naad-skills geërfd. Een knoop bevestigen is al een helse klus, geloof me.
Maar de liefde voor kledij is gebleven. En noem het maar gerust een verslaving. Ik ging stoppen, ik ging écht stoppen...met shoppen zal vermoedelijk ooit op mijn grafzerk gegraveerd worden.

Modemagazines stillen mijn honger in de shop-loze dagen. Fashion blogs hebben er met mij een grote fan bij. En Pinterest doet me geregeld watertanden. Verder moet de theorie ook af en toe omgezet in de praktijk, natuurlijk.
Daarbij mix & match ik wat. Ik zweer niet bij één winkel, maar vind mijn gading op verschillende adresjes. Shops met mooie spullen in een goeie prijs-kwaliteit.

Mijn A-list Fashion Hotspots:










Enes, Antwerpen


La Bottega, Hasselt


Life is a runway, toch?







2 opmerkingen:

  1. Lieve Isabelle, shoppen en stoppen is amper één letter verschil. Ik zou me dus maar geen zorgen maken ;-)
    groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen