dinsdag 7 oktober 2014

Vooruit met de herfst

Ik luister en kijk naar Sabine. En een soort van ontkenningsfase doet zijn intrede. Niet alleen de apocalyptische weersvoorspellingen zitten daar voor iets tussen, maar ook de grijze muis-outfit van onze allersympathiekste weervrouw bezorgt me letterlijke koude rillingen. Die is herfstiger dan herfstig. Saaier dan saai. En vooral weinig flatterend. Ik vraag me af of ook de VRT-styliste in een soort van winterslaap gesukkeld is.

"Regen. Kans op nog meer regen. En rukwinden. En misschien zelfs hagel. En o ja, ook nog een stevig onweertje. Grillig. Grijs." Ze verkondigt het met de glimlach, maar ik word er niet vrolijk van. Sorry Sabine. En met het herfstweer kan ik me dan nog neerleggen. Het is wat het is.

Just.change.the.outfit!

Stiekem zou ik Sabine wel eens willen inschrijven voor een stevig rondje Jani. Alleen al maar om het huidige weerbericht wat fleuriger te maken. Om nog maar te zwijgen van een herboren weervrouw, die haar eigen sexy zelve herontdekt. Complete win-win, toch?

En als we dan toch bezig zijn, pakken we Jill - van die andere zender- er ook bij. Het gehele weerbeeld zou er wel bij varen. Maar goed, er bestaat ook zoiets als het feit dat er over smaken en kleuren niet te discussiëren valt, zeker?

Ik zal me dan maar eens beginnen focussen op mijn eigen kleerkast, die ook weer nood heeft aan wat herfstuitbreiding. Een beetje toch. Deze herfst/winter ga ik voor massa's knitwear: oversized cardigans en sweaters, grote sjaals en hippe mutsjes.

Allez hop, vooruit met de herfst. Let's shop!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten