maandag 16 juli 2012

Stereotiep

In dit huishouden is er -vreemd genoeg- alvast één ding niét stereotiep: hier heeft niet de vrouw, maar -jawel- de man des huizes een gat in de hand.  Nu moet ik er wel bij vermelden dat mijn rol een noodgedwongen evolutie is, want ik had/heb er wél de aanleg voor!  Maar af en toe ben ik genoodzaakt om streng als Financial Manager op te treden, om de begroting toch wat in evenwicht te houden.  Vandaar dat ik ook liever zelf de doordeweekse boodschapjes doe.
Afgelopen weekend heb ik die verantwoordelijkheid toch even gedelegeerd (grote les uit mijn vorige job!), mààr ...BIG MISTAKE!  Ik had het moeten weten, want zijn motto is...geld moet rollen!'
Hij kwam natùùrlijk niet thuis met enkel de 5 boodschapjes op het lijstje dat ik zorgvuldig opgesteld had, mét duidelijke richtlijnen van welk merk en ja...zelfs in welk schap hij het kon vinden.

Nee, inkopen doen wordt door manlief nogal ruim geïnterpreteerd.  Het betekent voor hem ook meteen even het huis wat 'herinrichten'.  Even langs de doe-het-zelf-zaak en de plaatselijke outlet meubel-zaak.  Gevolg: nieuwe spiegel, nieuwe lamp én een voetenbankje!  Dat alles voor een spotprijsje, vermeldt hij wijselijk zodra hij zijn hoofd binnensteekt.  Want hij had onderhandeld.  Meteen ook het behang-materiaal erbij gehaald en het nieuwste stukje behangpapier en...ons 'bibliotheek-hoekje' in de woonkamer ondergaat in een uurtje een metamorfose.  Het resultaat is echt geslaagd, zo geslaagd dat ik niet eens boos kan zijn, om het feit hij 1 boodschap van mijn lijstje 'niet gevonden' had... ;) én veel geld uitgegeven had!

Mmm, ook weer niet stereotiep hé: een man die het huis (her)inricht.   Al ben ik er toch wel trots op dat hij dat kan. 
OK, hij werkt dan ook wel in de branche, maar ik vrees- voor onze begroting- dat hij ondertussen van zijn job zijn hobby gemaakt heeft, ipv omgekeerd. :)  Maar soit, ik ben al lang blij dat we helemaal dezelfde smaak delen...  Stel je voor, zeg...

En terwijl de man wat hobby't, zal de vrouw des huizes zich dus maar even bezinnen over het gat in de huishoudelijke begroting voor deze maand...  Een hobby zal dat voor mij alvast niet worden...

2 opmerkingen:

  1. :-) en waar zijn de up to date foto's nu . Hb er enorm om moeten lachen ... lijkt me zalig zo ne man in huis ! Nit x

    BeantwoordenVerwijderen