zondag 7 oktober 2012

Yes, I can!

Enorm trots ben ik...op zoonlief die vandaag deelnam aan de Kids Run.  En die nu super-fier gaat slapen mét zijn bling bling-medaille.  Super cool stond hij aan de start, helemaal alleen.  Met een zelfverzekerde smile verscheen hij terug aan de finish...  Hij is dan ook al ervaren, hé...het was zijn 2e keer. :)
In tegenstelling tot de mama... dé ontgroening, part I.

Ik was toch een ietsiepietsie nerveus bij de start (te verwachten bij groentjes): visioenen over schoenveters die zouden loskomen, een insect dat in mijn oog zou vliegen, mijn mp3 die het zou begeven (geen muziek in mijn oren= ramp), dat ik zou vallen, dat ik pijn zou krijgen, dat ik als traag slakje de bezemwagen voor de wielen zou lopen, enz...

Eens aan de startlijn van de 5 km Ladies Run werd het er niet beter op...dames die er angstaanjagend professioneel en mega-afgetraind uitzien, verhalen over hoe zwaar het laatste stuk wel is (dat licht bergop gaat),... 
OK, dan maar de mp3 op full volume en...gaan!  Verstand op nul. 

Het liep enorm vlotjes, zalig zelfs...in een heerlijk herfstzonnetje, met ontelbare enthousiaste supporters langs de zijlijn.  Wildvreemden die je aanmoedigen, alsof hun leven er vanaf hangt... vreemd gevoel, maar leuk!
En geen sprake van de doem-scenario's hierboven, behalve dan mijn chrono die het begaf zonder dat ik het goed wist...  Dus geen idee of ik op schema liep of niet, beetje vervelend wel. 

Tja, op 50 m van de aankomst bleek het dan net niet op schema te zijn.  In de eerste helft wat te traag gelopen, en dat kan je met een spurtje de laatste 50m niet meer goedmaken, maar daar gaan we niet over zeuren, hé...

Wat hebben we geleerd vandaag? Dat DDH een absolute must is voor elke (amateur-)runner, dat deelnemen belangrijker is dan een goeie tijd (winnen is op zijn zachtst gezegd een utopie), dat ik volgend jaar zeker en vast opnieuw aan de start sta!
En dat ik nu een lekker wit wijntje verdiend heb! :)


YES, I CAN!!!



2 opmerkingen:

  1. Hallo Prinses Nonsense!

    Fijn dat je meeleest! :) Inderdaad heerlijk gevoel, al is het nu - the day after- wel een beetje stijfjes allemaal, maar dat nemen we erbij ;) Leuke blog heb je zelf trouwens, net even gaan piepen. :) Ik ga zeker nog eens lezen. Tot binnenkort! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen