zaterdag 29 september 2012

Een villa per kind

Zo, mama's najaarsgarderobe is weer wat bijgewerkt.  Min of meer toch. 
Zolang ik mijn Facebook-wall niet te gedetailleerd bekijk of mijn brievenbus niet te veel open, tenminste.  De Mango-folder, die bij de post zat, zag er nochtans weer zeer verleidelijk uit, maar ik ga deze keer uitblinken in zelfbeheersing.

En maar best ook...
Want de rest van het gezin is nu aan de beurt.  (ter informatie: per uitzondering kwam mama deze keer eens eerst aan de beurt).
Hoedanook: de inventaris van alle kleerkast-tekorten is opgemaakt...en vertelt me dat het een rechtstreekse en genadeloze aanval op mijn banksaldo wordt: winterschoenen, winterjassen, broeken, truien, nog wat extra sportkledij...
Wie zei er ook alweer dat 1 kind je in totaal 1 huis kost??
Ik kreeg het behoorlijk spaans benauwd toen ik dat verschillende jaren geleden hoorde, en eerlijk: ik heb toen mijn kinderwens ernstig in twijfel getrokken. wink
Het leek toen nog zo onwaarschijnlijk absurd, die uitspraak, maar ondertussen kan ik me er één en ander bij voorstellen.  En als je niet oplet, wordt het zelfs een kast van een huis per kind.
Maar uiteraard had ik mijn schatjes van patatjes ook voor geen villa ter wereld willen missen. 

En dus zullen we toch nog maar eens een bijdrage leveren voor die villa...Misschien dit weekend maar eens naar de stad?  Ik beloof plechtig op mijn communiezieltje dat ik de dameswinkels straal voorbijloop en enkel de kinderwinkels plunder.
O ja, 't is Fashion Weekend in de stad, verdorie...Ook dat nog.erm



Geen opmerkingen:

Een reactie posten