donderdag 20 september 2012

My little foodies

Eten wat de pot schaft was het vroeger bij ons thuis.  Als kind was ik nochtans geen avontuurlijke eter.  Ik lustte heel veel niét, nu is er weinig wat ik niét lust!
Je leert dat wel eten, klonk het toen vaak. 
Geen haar op mijn hoofd die het geloofde, maar ik moet de jonge scepticus in mezelf nu toch ongelijk geven.  Ik lust nu écht bijna alles...en hoe uitheemser, hoe beter.  De pot is hier niet bepaald vaak gevuld met klassieke kost.

Het is zelfs zover gekomen dat mijn eigen kids dagelijks een avontuurlijk potje verwachten.  De klassieke patatjes kunnen hier op geen groots welkomstcomité rekenen.
Pasta's daarentegen, alle soorten vis en zeevruchten, risotto's, ovenschoteltjes...en verse soepjes, die gaan er ook nog in.  Maar dan is het niet gewoon courgettesoep of tomatensoep.  Nee, courgette-soep met geitenkaas of tomaten/paprika/basilicum-soep... Yep, on kids request!   
Ja, ik weet het...je oogst wat je zaait, maar soit... ik ben trots op mijn kleine foodies :)

Vanavond was het een home made asian potje... Noedels, kip, gewokte groentjes, dim sum... Van onze oudste kreeg ik 100 op 100 en onze jongste was er echt zot van, zei hij.  Hip hé, die kids van tegenwoordig :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten